Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Χαρτογράφηση Θεμάτων των Δικτύων του Twitter: Από το πολωμένα πλήθη στις κοινοτικές συστάδες


Mapping Twitter Topic Networks: From Polarized Crowds to Community Clusters

Χαρτογράφηση Θεμάτων των Δικτύων του Twitter: Από το πολωμένα πλήθη στις κοινοτικές συστάδες


Αυτή η σημαντική νέα μελέτη, που έγινε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς ερευνητές του Schneiderman (Πανεπιστήμιο της Γεωργίας) και του Himelboim (University of Maryland), προχωρεί σε μεγάλο βαθμό προς την πραγματοποίηση της ανάλυσης κοινωνικών δικτύων και την θεωρητική κατανόηση του ευρύ κοινού. Καθορίζει τα έξι βασικά «αρχέτυπα» των συνομιλητών του Twitter, δίνοντας σαφή γλώσσα σε φαινόμενα που πολλοί από εμάς παρατηρούμε μόνο σε ένα διαισθητικό επίπεδο (και ακόμα το οποίο οι ερευνητές έχουν παρατηρήσει εδώ και καιρό).

    Πολωμένα πλήθη: Συχνά σχηματίζονται γύρω από πολιτικά θέματα: Αν το θέμα είναι πολιτικό, είναι σύνηθες στο Twitter να δείτε δύο ξεχωριστά πολωμένα πλήθη να παίρνουν σάρκα και οστά. Οι συμμετέχοντες σε μία ομάδα κυρίως δεν αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους της άλλης ομάδας. Κάθε ομάδας συνήθως δίνουν link URL ιστοσελίδων και χρησιμοποιούν hashtags και λέξεις στα tweets τους. Κάθε ομάδα επικεντρώνεται σε διαφορετικές επιρροή τουίτερ.
    Γιατί έχει σημασία: Υπογραμμίζει ότι οι κομματικές χρήστες τουTwitter βασίζονται σε διάφορες πηγές πληροφοριών και συνήθως δεν αλληλεπιδρούν με αυτά που λέει άλλη πλευρά στο Twitter.

Τα tight crows: Πολλά συνέδρια, επαγγελματικά θέματα, χόμπι, και άλλα θέματα που προσελκύουν ομοϊδεάτες κοινότητες αποτελούν το σχήμα ενός σφιχτού πλήθους. Υπάρχουν διαφορετικές ομάδες συνομιλιών σε αυτά τα δίκτυα, αλλά οι άνθρωποι είναι στενά δεμένοι μεταξύ τους, ακόμα και με αυτούς άλλων ομάδων.
    Γιατί έχει σημασία: Οι δομές αυτές δείχνουν πώς η δικτυωμένη λειτουργία κοινοτήτων μάθησης και πώς η ανταλλαγή και η αμοιβαία υποστήριξη μπορεί να διευκολυνθούν με τα social media.

    Brand Clusters: σχηματίζονται γύρω από τα προϊόντα και διασημότητες. Όταν είναι γνωστά τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες ή τα προσφιλή θέματα, όπως διασημότητες που συζητήθηκαν στο Twitter, υπάρχουν συχνά πολλά σχόλια από τους συμμετέχοντες οι οποίοι δεν έχουν συνδέσεις μεταξύ τους. Γνωστές μάρκες και άλλα δημοφιλή θέματα μπορούν να προσελκύσουν μεγάλους αποκομμένους πληθυσμούς του Twitter που γράφουν γι' αυτό.
    Γιατί έχει σημασία: Υπάρχουν ακόμα ιδρύματα και θέματα που τραβούν το ενδιαφέρον της μάζα , αλλά δεν οδηγούν στη δημιουργία συνομιλιών σε μια ομάδα.

    Community Clusters: Μερικά δημοφιλή θέματα μπορεί να αναπτύξουν πολλαπλές μικρότερες ομάδες, οι οποίες συχνά δημιουργούνται γύρω από μερικούς κόμβους ο καθένας με το δικό του κοινό, με επιρροές, και οι πηγές πληροφοριών. Οι συζητήσεις σε αυτές τις κοινοτικές μοιάζουν με τα παζάρια που φιλοξενούν πολλαπλά κέντρα δραστηριότητας. Παγκόσμιες ειδήσεις προσελκύουν συχνά κάλυψη από πολλά ειδησεογραφικά πρακτορεία, το καθένα με τη δική του οπτική γωνία.
    Γιατί έχει σημασία: Μερικές πηγές πληροφοριών και θέματα που αναφλέγουν πολλές συνομιλίες, κάθε cluster καλλιεργεί το δικό του κοινό και την κοινότητά του.

    Οι Broadcast Network δομές δημιουργήθηκαν όταν άτομα έκαναν re-tweet σχόλια και ειδήσεις από αυθεντίες. Τα μέλη του ακροατηρίου του Broadcast Network συχνά συνδέεται μόνο με την πηγή ειδήσεων, χωρίς σύνδεση μεταξύ τους.
    Γιατί  έχει σημασία: η κοινότητα του Broadcast Network είναι ισχυροί ρυθμιστές της ημερήσιας διάταξης και δημιουργοί συνομιλιών στο νέο κόσμο των social media. Επιχειρήσεις και προσωπικότητες με πιστούς ακόλουθους μπορεί να εξακολουθούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην συνομιλία.

Support Netwok conversations: περιστρέφονται γύρω από μια μοναδική πηγή: Τα παράπονα των πελατών για μια μεγάλη επιχείρηση αντιμετωπίζονται συχνά με ένα λογαριασμό της υπηρεσίας του Twitter που προσπαθεί να επιλύσει και να διαχειριστεί τα ζητήματα των πελατών γύρω από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Αυτό παράγει μία δομή πλήμνης και ακτίνων που είναι διαφορετική από το πρότυπο του Broadcast Network. Στη δομή του Support Network, ο κόμβος απαντά στους users ακόμη και στους αποσυνδεδεμένους χρήστες, δημιουργώντας και έναν εξωτερικό κόμνο. Σε αντίθεση, στο πρότυπο του Broadcast Network, ο κόμβος παίρνει απάντηση ή κάνουν retweet αυτά που γράφει, δημιουργώντας έναν εσωτερικό κόμβο. Στο Support Network οι επιχειρήσεις τείνουν να απαντούν.
    Γιατί έχει σημασία: Όπως η κυβέρνηση, οι επιχειρήσεις και οι ομάδες παρέχουν όλο και περισσότερο τις υπηρεσίες και την υποστήριξη τους μέσω των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, οι δομές του δικτύου υποστήριξης γίνονται ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για την αξιολόγηση της απόδοσης αυτών των ιδρυμάτων.

Πηγή: http://www.pewinternet.org/2014/02/20/mapping-twitter-topic-networks-from-polarized-crowds-to-community-clusters/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου